Grad Slavonski Brod prvi je hrvatski grad koji je dobio turistički master plan za razdoblje do 2020.godine. Nakon što je u veljači ove godine brodska Turistička zajednica ugovorila izradu master plana s Institutom za turizam iz Zagreba, u Galeriji Ružić sinoć je javnosti predstavljen desetgodišnji strateški dokument razvoja brodskog turizma kojega je koautorica, znanstvena suradnica Instituta za turizam dr.sci. Renata Tomljenović uručila predsjedniku Turističke zajednice i gradonačelniku Mirku Duspari.
Master plan, čiju su izradu financirali Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, bit će podloga za izradu jednogodišnjih akcijskih planova.
Zahvalivši na potpori Ministarstvu turizma i HTZ te autorima i svima koji su pridonijeli brzoj izradi plana, predsjednik Turističke zajednice Mirko Duspara izrazio je veliko zadovoljstvo što je naš grad prvi dobio ovaj strateški razvojni dokument i što će nakon završetka projekta brendiranja Slavonski Brod uskoro postati još prepoznatljivije turističko odredište.
Okupljenim predstavnicima Grada, članovima turističkog vijeća, turističkim i javnim djelatnicima i poduzetnicima obratili su se i Gordana Borojević, pomoćnica direktora Glavnog ureda HTZ i Tomislav Vukovac, ravnatelj Uprave za turističku infrastrukturu i zaštitu turističke resursne osnove Ministarstva turizma.
IZJAVE:
-dr.sci. RENATA TOMLJENOVIĆ, Institut za turizam: -Današnja je situacija da turizam tek postaje prepoznat kao jedna od strateški razvojnih opcija Slavonskog Broda, da sigurno veći dio populacije nije svjestan vrijednosti, odnosno resursne turističke osnove za razvoj turizma, da se to manje-više svodi na Tvrđavu koja još nije spremna za tržište. Svakako mislim da se ostvaruju puno manji turistički rezultati nego što bi Brod mogao polučiti. Međutim, isto tako se ne smijemo zanositi jer mislim da je turistička zajednica trenutno jedini akter koji radi aktivno na razvoju turizma i tu ima svojih limitacija. Ondje gdje vaša Turistička zajednica, gotovo jedina u Hrvatskoj, izuzetno kvalitetno radi - to je na kreativnim programima oživljene povijest i to je ono što nas je zapravo inspiriralo za cijelu priču dalje, o nizu kreativnih događanja i zapravo izlaska tih programa izvan okvira organiziranih grupa.
Rekli smo do 2020. godine da bi prihode od turizma trebali udvostručiti, ako ne i utrostručiti, da ćemo dio toga generirati od povećanih posjeta domaćeg stanovništva, privlačenjem domaćeg tržišta koje najbolje znamo i do kojeg možemo najjednostavnije doprijeti.
To ćemo postići kroz kombinaciju jednodnevnih posjetitelja iz šireg gravitacijskog područja, za koje imamo cijeli niz zanimljivih događanja, i specijaliziranih posjeta iz šireg područja Hrvatske gdje onda možemo ostvariti i pretpostavke za dulji boravak.
Tvrđava nije lagana za urediti i privesti stupnju tržišne spremnosti, ona je ogromna i u nju se dosad puno investiralo da se oživi, stavi u funkciju društvenog i kulturnog života Grada. Naša je ideja i dalje na tom tragu, međutim ono što mi svakako mislimo da mora u Tvrđavi biti jedan interpretacijski centar, gdje će posjetitelji dolaziti bilo organizirano bilo individualno i gdje će moći doživjeti život Tvrđave. Danas mi samo možemo pričati i ta priča je pomalo suhoparna.
A ono što nam je pri tome vrlo dobro jest da zapravo u gradu postoje jako dobro dokumentirana povijest Tvrđave, jako puno kulturnih djelatnika, odnosno ljudi koji su zaljubljenici u tu povijest i s određenim financijskim injekcijama mislim da bi se to moglo realizirati, da bi to trebao biti prioritet.
Ogroman resurs je Ivana Brlić Mažuranić. I današnje generacije znaju šegrta Hlapića, Gitu i priče iz davnine i Stribora, a gdje to doživjeti ? Predložili smo planom da se to dogodi u Kontumacu, da Kontumac postane centar Ivane Brlić Mažuranić, ali ne memorijalni centar tipa MC Dragutina Tadijanovića nego prostor u koji ćemo uhodati bake i djedove s unucima vikendom, osnovnoškolce, razne grupe i doživjeti te likove. Očito postoje resursi da se to u Kontumcu oživi kao jedan interpretativni centar. Onda imate dvije jake atrakcije i to prvi u Hrvatskoj: suvremeno interpretiranu fortifikacijsku povijest i suvremeno interpretiran lik i djelo Ivane Brlić Mažuranić.
-GORDANA BOROJEVIĆ, Hrvatska turistička zajednica: -HTZ sa zadovoljstvom podupire projekte razvoja turizma na kontinentu i drago nam je posebno što smo mogli poduprijeti izradu ovog master plana koji je jedan vrijedan dokument na kojem će se moći temeljiti dalje razvoj pojedinih turističkih proizvoda. To je ne samo koristan nego i nužan dokument bez kojeg se teško može zamisliti kvalitetni razvoj. Taj dokument usmjerava posebno privatni sektor, ali i javni, na one segmente koji zaista imaju potencijala za razvoj turizma i tada naravno da taj razvoj može biti s manje rizika i uspješniji.
-TOMISLAV VUKOVAC, Ministarstvo turizma: -Čovjek ako ne zna kuda ide, ako nema viziju, je slijep čovjek. Drago mi je da se jedan ovakav strateški dokument upravo prvi puta u jednom gradu napravio baš u Slavonskom Brodu. Drago mi je da je i Ministarstvo turizma dio toga i da će taj dokument dati smjernice u razvoju turizma u Slavonskom Brodu u narednih 10 godina, normalno uvažavajući određeni razvoj i sve ono što takav strateški dokument mora sadržavati u sebi.
Ono što u ovom trenutku promoviram je dio europskih fondova budući da sam u Povjerenstvu ispred Ministarstva turizma za praćenje provedbe projekata za strukturne i kohezijske fondove kad budemo članica EU. Znamo da je kriza i recesija i da nema sredstava za neko kvalitetno poboljšanje turističke infrastrukture i mislim da nam je ovo velika šansa. Zato bih ujedno apelirao na sve da pripremaju turističke projekte jer kad uđemo u EU mi ćemo neka sredstva morati dati kad bi određena sredstva morali povući. Znači, projekti moraju biti zreli, spremni za građenje, s građevinskim dozvolama.
Sve one koji imaju kvalitetne projekte ovom prilikom mogu zamoliti da se jave u Ministarstvo turizma, ja ću ih primiti, tako da ih uvedemo u našu evidenciju i da ih pratimo sve vrijeme do 2012. godine kad eventualno postanemo članica EU, da možemo znati što u ovom trenutku od turističkih projekata imamo u Republici Hrvatskoj.