Na današnjoj konferenciji za novinare gradonačelnik Mirko Duspara osvrnuo se na učestale prozivke koje dopiru u javnost čak i sa sjednica Županijske skupštine kako Grad Slavonski Brod navodno koči projekt izgradnje četverotračne Svačićeve ulice.
-Mi smo samo tražili da se u gradu u kojem živimo i Grad pita kako bi ta cesta trebala izgledati. Jer, da se nas pitalo raskršće kod Halajka sigurno ne bi bilo onakvo, proglašeno najopasnijim u gradu na kojem se svakog mjeseca događaju prometne nesreće. Taj rotor su mogli napraviti i bez obzira na to da li će se graditi četverotračna Svačićeva. Ali, nije to cilj. Cilj je cijelo vrijeme napadati Grad i govoriti kako netko koči nešto u Gradu, a braniti one koji ne rade ništa i namjerno se daju ovakvi projekti koji ne mogu proći zakonsku proceduru.
-Investitor su Hrvatske ceste, a projektant tvrtka iz Zagreba. U veljači 2009.godine postojala je jedna lokacijska dozvola i tad su gospoda projektanti iz Zagreba uputili dopis Gradu gdje su tražili određene izmjene te lokacijske dozvole, a kod svake izmjene normalno je da sve zainteresirane strane imaju pravo reći što se eventualno još treba mijenjati. Budući da je jučer u odgovoru na vijećničko pitanje gospodin župan prozvao Gradsku upravu i Brod plin, trgovačko društvo u vlasništvu Grada, red je da odgovorimo o čemu se tu točno radi.
BROJNI NEDOSTACI PROJEKTA UOČENI OD STRANE GRADA I BROD PLINA
Kod Brod plina radi se o tome da gospoda projektanti nisu uvažili ni jednu primjedbu Brod plina vezano uz plinske vodove koji se nalaze uz samu Svačićevu ulicu, na priključke koji su vezani uz Ininu benzinsku crpku, uz Billu, uz autobusni i željeznički kolodvor i sve one zgrade koje će biti u planu izgradnje. Ta gospoda nisu smatrala da treba to uvažiti iako je to izuzetno bitno da se zna gdje ide ta trasa i u kakvim uvjetima se gradi plinska mreža u toj zoni. Oni to ne smatraju kao bitno i to odbijaju. Ne možemo pristati da nam projektant zanemari vodove Brod plina u Svačićevoj ulici.
Pošto se cesta gradi i projektira u gradu Slavonskom Brodu, imali smo kao Gradska uprava određene primjedbe. Nije normalno da, primjerice, kod najproblematičnijeg križanja s Vukovarskom ulicom imate semafor i kad se izgrade još dvije sjeverne trake iz ovog raskršća može se iz pravca kolodvora izlaziti samo udesno. A naš je prijedlog bio ili da se s autobusnog ili željezničkog kolodvora na tom raskršću možete skretati i lijevo, ili još bolje rješenje: pošto već imate predviđene rotore kod Halajka i na križanju s Gupčevom, da se i ovdje ugradi jedan rotor. Prostora za to ima, ali gospoda koji projektiraju jednu ovako važnu prometnicu u gradu to ne uvažavaju !
Ne uvažavaju ni Policijsku upravu koja je tražila na rotoru na Gupčevoj da se ubaci, kad već postoji mogućnost, i ulaz i izlaz za zgradu PU koja bi trebala u blizini biti izgrađena. Nadalje, u prvotnom projektu nisu isplanirali kako na Svačićevu izlaze sporedne ceste (Domobranska, Hofmanova, Slunjska i ostale), a bilo je nedostataka i na rotoru kod Halajka oko priključka za stanovnike iz Bušićeve ulice koji isto tako moraju na nekakav način ući i izaći u rotor. Ili će po njima kružiti nekoliko kilometara da bi došli ponovo na točku odakle su krenuli.
KOČNIČARI NISU U GRADU
Znači, uočili smo puno nedostataka i kad već idu s izmjenama dali smo im da to poprave. Normalno da oni ne postupaju po tome. Ali znamo i razlog: zato što Hrvatske ceste ne planiraju ustvari ništa ni graditi, jer su nam nedavno rekli da bi bilo dobro da mi to kandidiramo za predpristupne fondove !
Kada se već priča da postoji novac osiguran za gradnju Svačićeve, neka se prebaci i deponira na račun Grada ili Županije, samo za ovu cestu. Onda smo sigurni. Tako isto imamo i 16 milijuna kuna za Gimnaziju a ista ta ekipa iz Županijske zgrade koči izmjene urbanističkog plana na Hebrangu kojeg su kasno tražili. Istu situaciju imamo i vezano uz podvožnjak u Osječkoj gdje ne bi trebalo biti nikakih problema, sve je riješeno, a onda projektant dobije nalog iz Hrvatskih cesta da uspori jer ionako nema novca !
Mislim da na takav odnos Županije prema Gradu ne možemo pristati. Mislim da javnost mora biti upoznata što se ovdje događa. A slično se događalo i kad se gradila Zapadna vezna cesta, kad su nam uvalili ovo opasno raskršće kod Halajka.
-Imate još nešto: za one koji se ne sjećaju da je bivši premijer bio na sjednici Vlade u Slavonskom Brodu 2005. godine, kad su obećali i Istočnu veznu cestu. Za nju uopće nemamo pojma što se radi, ali će vjerojatno za par mjeseci odgovornost opet prebaciti na Grad Slavonski Brod !
Ali u isto vrijeme već se projektira produžetak Svačićeve ulice, od ulice I.G.Kovačića do Glogovice jer treba riješiti PZC i ostalo. Imat ćemo masu projekata koji će doći fazu - da li će dobiti lokacijsku dozvolu ili ne, bitno je da netko potroši novac i možda nekoga isplate za neko zemljište. A ovdje, gdje je sve čisto i gdje je trebalo biti davno izgrađeno, e tu se govori kako postoji novac, ali Grad ga neće uzeti. Pa dajte nam tih 30 milijuna a mi ćemo pronaći i izvođača radova i napraviti to. Zašto bi Grad kočio izgradnju Svačićeve ? Pa meni je plus da se radi Svačićeva, da se izgradi Istočna vezna cesta, i upravo zbog toga se i ne gradi, zaključio je gradonačelnik Mirko Duspara.